Intersport vill inspirera med ny mobilanpassad sajt

Intersport var något sena att ta sig ur startblocken, men för drygt två år sedan lanserades kedjans första e-handel. Nu har man tagit fram en ny mobilanpassad version, som förutom en mer modern design, även erbjuder bättre sökfunktioner och inspiration.

Först 2012 lanserade Intersport sin första e-handel. Anledningen till att det tog så lång tid innan den såg dagens ljus var att sportkedjan ville kunna erbjuda sina kunder en sömlös service med sin multikanalssatsning.

Sajten bygger på plattformen EPiServer Commerce och togs fram med hjälp av Avensia. I slutet på våren 2014 fick e-handelsleverantören ett nytt uppdrag, som innefattade att göra hela sajten mobilanpassad med en ny och modern design, något som nu är klart.

Annons
Annons

Vill vara bäst oavsett kanal

Det finns även en ny redaktionell inspirationssida, som ska ge motivation och kunskap till Intersports kunder. Sportjätten har också satsat på en förbättrad och mer relevant sökfunktion från Apptus som hjälper kunden att hitta vad den letar efter.

– Vår hemsida har fått ett otroligt lyft och visar verkligen att vi menar allvar med att vi är bäst på sport, oavsett kanal. Speciellt nöjd är jag med den nya avdelningen Stories. Där ger vi kunskap och tips med hjälp av våra duktiga medarbetare och de sportstjärnor vi samarbetar med. Det stärker oss rejält i de sociala kanalerna på ett inspirerande sätt, säger Intersports vd, Ulf Kinneson.



Källa: Press

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!