Klarna får miljardkund i USA och Storbritannien

"Ett superbrand".

Modehuset Superdry med en omsättning på drygt 10 miljarder kronor (£872M), har valt att hoppa på det svenska betalbolaget Klarnas tjänster. Som vi vet kämpar Klarna med att få genomslag i USA och att Superdry nu väljer betalbolagets betallösning både i USA och Storbritannien är förstås positivt för leverantören.

Superdry kommer att erbjuda kunderna att betala efter köp (Pay later) och delbetalningsvarianten "Pay in 3". En variant kallad "Pay in 4" ska även vara på gång och introduceras i USA senare denna månad.

Annons
Annons

- Klarna var ett självklart val för oss. Kända som ”the payments people”, ville vi samarbeta med experter som kunde erbjuda enkel onboarding, vilket gör att våra kunder får maximal flexibilitet med minsta störning på webbplatsen, säger Charlotte Wilson, e-handelschef på Superdry, i ett pressmeddelande.

"Ett spännande nytt partnerskap"

Klarna är samtidigt glada över att ha fått förtroendet från vad de kallar ett "global retail superbrand".

- Att samarbeta med Superdry och hjälpa dem att få en förstklassig shopping- och betalningsupplevelse för sina miljoner konsumenter, har varit en fantastisk process som förstärker deras befintliga rykte som ett innovativt varumärke. Det är ett spännande nytt partnerskap och ännu ett global superbrand som adderas till vår portfölj, säger Michael Rouse, CCO på Klarna.

LÄS ÄVEN: Klarna får ny jättekund i AliExpress

Precis som med Klarnas partnerskap med jätten AliExpress så möjliggörs samarbetet med Superdry genom betalkollegan Adyen. Utöver USA och Storbritannien så ska Superdry rulla ut Klarnas betallösning till fler marknader under de kommande månaderna.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!