Lagerhaus slopar butikskassan – satsar på Swish och Apple Pay

Tekniksatsar för att kunderna ska slippa stå i kö.

Lagerhaus har under de senaste åren byggt ut sin e-handel till flera nordiska länder, och lyckats locka en allt större skara följare på Instagram. Men samtidigt som Lagerhaus e-handel alltså växer stadigt, har företaget fortsatt med nya satsningar på sina fysiska butiker.

"Gasar oss in i framtiden"

I dag presenterar Lagerhaus vad som ska vara “ett helt nytt sätt” att ta betalt i sina butiker. Med hjälp av kassasystemet Sitoo ska Lagerhaus låta kunderna skanna sina varor själva, för att sedan betala med till exempel kort, Swish och faktura. Snart kommer även den nya betalvarianten Apple Pay att läggas till bland alternativen, skriver Lagerhaus i ett pressmeddelande.

Annons

- Vi går ifrån vårt traditionella kassasystem, sätter kunden i fokus och gasar oss in i framtiden! Kunden vill slippa kassaköer, säger Caroline Hjelte, vd på Lagerhaus.

"Ett steg i rätt riktning"

Med de nya självscanningskassorna hoppas Lagerhaus kunna både spara tid och öka försäljningen, samtidigt som det ska bli smidigare för kunderna att handla. De nya kassorna kommer att rullas ut stegvis i nya och befintliga butiker.

- Detta är ett steg i rätt riktning för Lagerhaus. Aldrig har det varit viktigare att finnas i alla kanaler och på kundens villkor, avslutar Caroline Hjelte.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!