Leveranskritik mot MediaMarkt: ”Har fått vissa utmaningar”

Beställningar från början av december har inte kommit fram.

Black Friday, julhandeln och den efterföljande mellandagsrean innebar en fartfylld shoppingperiod hos hemelektronikjätten MediaMarkt. Under Black Friday-veckan slog företaget till med över tusen erbjudanden, vilket inte oväntat ledde till försäljningsrekord.

LÄS ÄVEN: MediaMarkt: "Bästa Black Friday-veckan någonsin" 

Annons
Annons

"Helt otroligt dålig service"

Men det hårda köptrycket har fått konsekvenser för bland annat företagets e-handelskunder. På MediaMarkts Facebook-sida vittnar flera personer om beställningar som inte har levererats trots att det nu har gått ganska lång tid sedan köpfesterna i slutet av 2018.

- Jag gör en beställning på en maskin hos er och leveranstiden ska vara 3-5 dagar. Nu är vi inne på dag 17 och fortfarande ingen leverans! Hur kan det komma sig? undrar en e-handelskund.

- Har väntat i tre veckor nu och de hävdar fortfarande att de inte har någon aning om när leverans kommer ske. Helt otroligt dålig service från ett så stor företag, berättar en annan.

Ska vara löst "inom kort"

Bland raden av klagomål på sena leveranser finns rapporter om beställningar som lagts i början av december och fortfarande inte kommit fram. Det tas också upp att varor inte har skickats än, även om det har gått över en vecka sedan beställningen lades.

MediaMarkts pressavdelning är medveten om problemen med försenade leveranser.

- De stora volymerna har gjort att vi har fått vissa utmaningar i distributionsledet, men den information jag har fått från vår logistikavdelning är att detta kommer att lösa sig inom kort, skriver Jenny Pedersén, presskontakt på MediaMarkt till Ehandel.se.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!