Linum stärker omnikanalen och logistiken med nyrekryteringar

Flyttade till nytt lager med TPL-aktör.

I oktober förra året meddelade det svenska heminredningsföretaget Linum att de skulle satsa på e-handeln. Företaget som startades på 60-talet har förstås en stor del av sin försäljning via fysiska återförsäljare, men i fjol lanserades en ny nätbutik för att fånga fler av de nya digitala konsumenterna.

LÄS ÄVEN: Skulle vända till svarta siffror - nu står e-handeln för 18%

Annons
Annons

Redan i slutet av förra året kunde Linum konstatera att e-handeln hade ökat med 27 procent och tagit en ansenlig del av företagets omsättning.

- Jag kan avslöja att e-handeln 2018 stått för cirka 18 procent av vår totala omsättning, berättade Charlotta Dahlqvist, Linums talesperson, för Ehandel.se i december.

Nästa steg för Linum var att förbättra företagets digitala affär utifrån ett lager- och logistikperspektiv. I dag meddelar företaget att de gör två tunga nyrekryteringar.

"Ny fas gällande logistiken"

Ett område som Linum stärker upp är just logistiken, genom att rekrytera Ingris Hessedahl som nya lager- och logistikansvarig. Ingrid kommer närmast från modeföretaget Filippa K.

Företaget meddelar samtidigt att man nyligen flyttat till ett nytt lager, som sköts av TPL-företaget Storex.

- Flytten till den nya lokalen har gått väldigt smidigt och vi ser nu fram emot en ny fas gällande lager- och logistikfrågor, säger Ingrid Hessedahl i ett pressmeddelande.

"En aktör att räkna med"

Utöver Ingrid har man också anställt Mats Svensson som Retail Sales Manager. Mats Svensson ska leda den fysiska expansionen, men förstås med ett e-handelsperspektiv.

- Jag kommer bland annat att behöva möta branschens allt tilltagande profilering mot omnikanal där min intention är att Linum ska vara en aktör att räkna med, säger Mats Svensson.

Annons
Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!