Skulle vända till svarta siffror – nu står e-handeln för 18%

Tillväxttakten ger företaget möjlighet till expansion.

För ett tag sedan skrev Ehandel.se en artikel om hur heminredningsföretaget Linum tog rejäla omtag och avvecklade olönsamma delar av dotterbolagen i Tyskland, Frankrike och England, för att istället satsa hårt på sin e-handel.

LÄS ÄVEN: Pionjär tar till e-handel för att vända till svarta siffror

Annons

"18 procent av vår totala omsättning"

Efter att ha lagt ner ordentligt med kraft och energi på sina digitala kanaler meddelar Linum att e-handeln nu börjar bära ordentligt med frukt. E-handelns omsättning har ökat med 27 procent mot föregående år.

- Jag delar helst inte siffrorna rakt av, men kan avslöja att e-handeln 2018 stått för cirka 18 procent av vår totala omsättning, skriver Charlotta Dahlqvist, Linums talesperson, i ett mail till Ehandel.se.

Roligt med odelat fokus framåt

Tillväxttakten har gett företaget möjlighet till expansion och nästa steg blir att förenkla och förbättra företagets digitala affär utifrån ett lager- och logistikperspektiv. Den digitala satsningen kommer även att fortsätta hålla i sig och fokus kommer nu även att läggas på en digital marknadsnärvaro i Europa.

- Efter några år av förändring och omställning är det roligt att få ha odelat fokus framåt och återinvestera i e-handelsverksamheten. Vi kommer att starta flera viktiga projekt under kvartal ett och letar just nu efter ny inspiration, nya medarbetare och kunniga samarbetspartners, säger Caroline Roeck Hansen, E-Commerce manager på Linum i ett  pressmeddelande.

Annons