Logistikgurun Johan Kittel blir ny COO på väg mot miljarden

Jollyroom stärker upp i alla led.

Barnbutiken på nätet, Jollyroom, är på stark frammarsch. I mitten på förra året berättade dåvarande marknadschefen Jessica Egman att miljarden skulle nås under 2017. Sedan dess har man uppgraderat lagret och nyrekryterat för att klara av miljardomsättningsmålet.

I slutet av förra året rekryterade företaget även Daniel Fischer, som blev ny ekonomichef. Nu kommer nästa stora position som ska fyllas.

Annons
Annons

15 år med logistiken

I dag står det klart att Johan Kittel blir Jollyrooms nya Chief operating officer (COO). E-handelsverksamheten är förstås mycket centrerad kring logistik och det är här Johan har sin expertis. Han har tidigare haft ledande roller på företag som Aditro Logistics, DHL och Bring Frigoscandia.

- Senaste 15 åren har Johan Kittel både utvecklat och drivit ett flertal stora logistikanläggningar med inslag av e-handelsflöden. Kittel kommer senast från rollen som Site Manager på Aditro Logistics, förklarar Jollyroom.

Johan Kittel blir nu också en del av Jollyrooms ledningsgrupp.

- Johan tillför kompetens och erfarenhet på bred nivå och har den verktygslådan som vi nu behöver för att ta nästa steg i utveckling och effektivisering av verksamheten, säger Ole Sauar, VD på Jollyroom.

Från 600 miljoner kronor

Nästa steg är främst att bräcka miljarden vilket företaget räknar med att det ska ske under 2017. Företaget passerade förra året 600 miljoner kronor i omsättning så det är ändå en del tillväxt som ska ske i år. Johan Kittel ska vara en viktig bricka i miljardpusslet förklarar företaget.

- Det är otroligt kul att ha kommit till ett så expansivt företag som Jollyroom och vara med och bygga strukturerna för detta. Det sätter en enormt stor press på logistik och varuhantering generellt när verksamheten expanderar så fort som den gör, säger Johan Kittel, COO Jollyroom.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!