NA-KD rekryterar från Boozt, Nelly och Volvo

"Har potential att bli nästa framgångshistoria".

Nu meddelar NA-KD att de har stärkt sitt team med fyra nya topp rekryteringar. 

Sylwia Wennberg kliver in i rollen som inköpschef. Hon kommer senast från modejätten Boozt, där hon hade samma titel. Sylwia har sedan tidigare internationell erfarenhet från ledande befattningar hos företag som PUMA och American Eagle Outfitters. 

Annons
Annons

- Jag är stolt och glad över att få bli en del av det enastående laget på NA-KD. Jag tror på ett innovativt tillvägagångssätt när det kommer till detaljhandeln och NA-KD visar definitivt vägen, både på sin hemmamarknad och globalt. Förutom den exceptionella tillväxten och den innovativa sociala handeln är NA-KD också ett fantastiskt företag att gå med i tack vare det mycket begåvade och mångsidiga laget, säger Sylwia Wennberg i ett pressmeddelande. 

LÄS ÄVEN: NA-KD:s nya rekord: Över 2 miljoner följare

Den andra rekryteringen ledde till att Linda Hugestrand kommer in i företaget som som Key Account Collab Brands. Hon har senast varit VP Global Marketing & PR på Lynk & Co, samt mer än tio år på Volvo Cars Group där hon har haft flera olika ledande befattningar inom marknadsföring och kommunikation.

Enligt företaget beror NA-KD:s starka tillväxt bland annat på samarbeten med influencers och andra varumärken. Och detta ska Linda få ansvara över från och med nu. 

- Under min tid hos Volvo Cars och Lynk & Co insåg jag kraften i starka konsumentvarumärken. Jag tror att NA-KD har potential att bli nästa svenska framgångshistoria. Att få gå med i detta stjärnteam och tillföra nya samarbeten är väldigt spännande, säger Linda Hugestrand. 

Förutom Sylwia och Linda välkomnar företaget även två seniora designers, Sandra Classon och Sophie Frick, till sitt design- och köpteam. Både Sandra och Sophie kommer senast från det svenska modeföretaget Nelly.com. 

- Vi har börjat året enligt plan, både när det gäller fortsatt omsättningstillväxt och operativa förbättringar och investeringar. Vi har etablerat oss i en bra position på en attraktiv global marknad och har sett ett ökat intresse från branschfolk som vill ansluta sig till NA-KD, säger Jarno Vanhatapio, vd och grundare av NA-KD, och fortsätter:

- Vi är väldigt glada över att välkomna våra nya lagmedlemmar som kommer att ta NA-KD till nästa nivå. Dessa rekryteringar är investeringar i vår långsiktiga tillväxt, eftersom vi fortsätter att arbeta hårt för att förbli över kurvan i en växande industri. 

Annons
Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!