Nu har Fyndiq tagit sitt första kliv ut i Europa

Idag är det dags att lansera Fyndiq i Tyskland, bolagets första satsning utanför hemlandet.

I november 2014 fick merförsäljningskanalen Fyndiq in 150 miljoner kronor i riskkapital från Industrifonden och Northzone. Pengar som ska användas till en expansion i Europa. Exakt vilka länder som var aktuella ville man inte avslöja men nu står det klart att Tyskland är först på tur.

– Det är en enorm milstolpe för oss att idag lansera i Tyskland. Vi har alltid vetat att Sverige bara var början och jag är stolt över att vi nu har tagit det första steget för att bli den bäst globala marknadsplatsen för prisjägare, säger Dinesh Nayar, VD och grundare av Fyndiq.

Annons

Ska bli nummer ett

Målet med lanseringen är att bli nummer ett i sin nisch och expansionen kommer att ledas från Fyndiqs huvudkontor i Sverige. På plats i Berlin kommer man dock att hyra in sig hos startup-inkubatorn Factory.

– Tyskland är på köpet prisjägarnas största fäste. Det är därför vi tror att vårt koncept har utmärkta chanser att lyckas, Säger Dinesh Nayar.

Annons