Ny e-handelschef när Åhléns tar klivet ut på nätet

I början av nästa år lanseras företagets nya e-handel med Cecilia Mortimer Meurling vid rodret.

I slutet av augusti meddelade Åhléns att man stänger alla butiker i Norge för att förstärka varuhusen i Sverige med möjlighet att handla via nätet.

Förberedelserna för den nya nätbutiken har pågått sedan en tid tillbaka och målet är att öppna en e-handel i början av 2016. Nu har företaget rekryterat Cecilia Mortimer Meurling som ny e-handelschef.

Annons
Annons

– Åhléns är inne i en väldigt spännande fas när vi nu står inför att lansera e-handel i början av nästa år. Cecilia kommer att spela en viktig roll på vägen mot vårt långsiktiga mål, att bli Sveriges bästa omnikanalhandel. Hennes gedigna erfarenhet från digital försäljning och produktutveckling kommer att bli en stor tillgång för Åhléns, säger tf vd Stefan Danieli, Åhléns AB.

Ansluter till våren

Cecilia Mortimer Meurling tillträder sin nya tjänst under våren 2016 och kommer senast från en tjänst som chef för digital hälsa på Schibsted Publishing. Hon har även varit chef över Aftonbladets digitala kanal under lång tid samt framgångsrikt drivit produkter som viktklubb.se och ansvarat för försäljningen av digital upplaga.

– Det ska bli mycket spännande att tillsammans med mina nya kollegor arbeta för att flytta fram Åhléns positioner inom det digitala området. Det finns en fantastisk potential för Åhléns med digital försäljning, som jag ser fram emot att vidareutveckla, säger Cecilia Mortimer Meurling.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!