Outletklubben nylanserar sin sajt – igen

Vill utmana Prisjakt och PriceRunner.

Sport- och fritidoutleten online, Sportlala.se, grundades i början av 2013 och har idag mer än 110 000 medlemmar. Medlemskapet är centralt i företagets affärsmodell då kunder måste registrera sig för att kunna handla på sajten och få tillgång till outletens priser.

LÄS ÄVEN: Sportlala tar in fem miljoner - ska satsa på friluftsliv

Annons

2016 rekryterade Sportlala Team Sportias vd och senast skrev vi om bolaget när de 2017 tog in fem miljoner i riskkapital, för att bygga ut sin sajt. Sedan dess har vi inte hört så mycket från sportaktören, men nu meddelar de att "en helt ny version av Sportlala.se är igång".

I ett pressmeddeande skriver outletklubben att de ska utmana prisjämförelsesajterna, men exakt hur företaget vill göra detta återstår att se. 

– Prisjämförelsesajter har egentligen bara konkurrerat med varandra, där olika e-handelssidor i sin tur konkurrerar på plattformar som Prisjakt och PriceRunner. Enligt Sportlala är det på tiden att prisjämförelsesajterna i sig får konkurrens, i det här fallet inom sportmode, skriver företaget i ett pressmeddelande. 

LÄS ÄVEN: Sportlala växlar upp med Team Sportias förre VD

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!