Sexleksaker säljer som smör i solsken trots regnig sommar

Sinfuls försäljningen ofta 40 procent högre när det regnar än när solen skiner.

Regn och rusk på sommarhalvåret får oss att stanna inne i sängkammaren - och köpa fler sexleksaker. Redan 2015 kunde vi konstatera att sexshoppen Lastbryggan gjort den erfarenheten och efter ännu en sommar med tveksamt väder konstaterar nu konkurrenten Sinful samma sak.

"Vi svenskar blir mer kreativa"

Och för Sinful är effekten tydlig: Vid molnigt väder är försäljning många gånger är 40 procent högre när solen skiner. 

Annons

- När sommar och sol inte levererar så blir vi svenskar mer kreativa och hittar på saker att göra inomhus istället. Och i år är det bevisligen många som tycker att sexleksaker är ett kul sätt att kunna njuta av och utforska varandra på, säger Mathilde Mackowski, en av Sinfuls grundare, i ett pressmeddelande.

Appstyrda sexleksaker på modet

Modern teknik tar vi också med oss in i sovrummet och på Sinful har sommarens stora trend varit appstyrda sexleksaker, som bland annat möjliggör umgänge även om man semestrar på olika orter.

- De senaste åren har vi sett fjärrstyrda produkter som ger mannen möjlighet att ta kontroll över kvinnans njutning, men nu kan faktiskt kvinnan också styra mannen, konstaterar Mathilde Mackowski.

Bland annat finns numera appstyrda penisringar och vibratorer för kvinnor.

Värdet påverkar när folk beställer

Och enligt Sinful påverkar vädret inte bara hur många sexleksaker som beställs, utan även vilken tid på dygnet som leksakerna läggs i varukorgen. Är det mulet under semestern har företaget extra mycket att göra timmarna före lunch, vilket de tror beror på att många väljer att ligga kvar i sängen hela förmiddagen.

Är det istället gassande sol blir det på kvällskvisten som många order rullar in.

LÄS MER: 

Trots den tuffa konkurrensen - Sinful omsätter 100 miljoner

Annons

Nätvinhandlare fick guldpris - Sexshopsgrundare i tårar

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!