Skönhetsjätten lämnar Klarna för Qliro: ”Får större kontroll”

Lockar med skräddarsydda lösningar.

Skönhetsbutikerna Nordicfeel och Eleven, som sedan en tid tillbaka drivs som ett och samma företag, har inlett ett samarbete med betalningsleverantören Qliro. De två nätbutikerna har redan slagit ihop sina organisationer och lanserat en ny e-handelsplattform, och nu är det alltså dags för en ny betallösning.

LÄS ÄVEN: Eleven köper upp konkurrenten Nordicfeel - bildar skönhetsjätte

Annons

"Ser dem som en attraktiv partner"

I ett pressmeddelande skriver e-handlaren och betalbolaget att målsättningen med partnerskapet är att "utveckla och ytterligare förbättra både kundupplevelsen och betallösningen för Eleven och Nordicfeel".

- Vi ser fördelar med att ha en större kontroll av kassan vilket vi får med Qliro. Vi har har följt utvecklingen av Qliros betallösning på håll och ser dem som en attraktiv partner för att stärka hela vår e-handel, och inte bara sista steget i kassan, skriver Pernilla Barkman, vd Eleven/Nordicfeel, i ett mejl till Ehandel.se.

Vad har ni haft för betalningslösning tidigare?

- Vi har tidigare haft Klarna för både Nordicfeel och Eleven sedan 2005 och var en av Klarnas tidiga kunder.

Qliro har under den senaste tiden landat flera stora samarbeten med en rad e-handelsföretag, som till exempel Dollarstore och Best of Brands.

LÄS ÄVEN: Best of Brands lanserar ett helt nytt omnikoncept

"Jobbar endast med utvalda handlare"

Betalbolaget riktar särskilt in sig på att erbjuda större e-handelsföretag specialanpassade lösningar. För Qliros CCO David Lundqvist, som för övrigt har arbetat hos konkurrenten Klarna i flera års tid, råder det ingen tvekan om vad som får e-handlarna att välja Qliros modell.

I ett mejl till Ehandel.se skriver han att Qliro arbetar för att ge sina kundföretag och deras kunder vad de verkligen vill ha, istället för vad Qliro tror att marknaden efterfrågar.

Annons

- Vi tror att anledningen till att så många stora handlare väljer att gå över till oss är vår strategi och vårt arbetssätt där vi tror på att varje handlare är unik med specifika önskemål, krav och utmaningar. Vi jobbar därför endast med utvalda handlare och aktörer som vill vara med och gemensamt utveckla betallösningen men även e-handeln i stort såsom logistik, affärssystem och andra kritiska delar av handlarnas vardag.

LÄS ÄVEN: Nordicfeel och Eleven tar fart mot 500 miljoner

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!