Tombox och MTD fixar morgontidiga mensskydd

En ny prenumerationstjänst ser till att kunden får sina intimprodukter tillsammans med morgontidningen.

Efter My Bloody Box och OHNO är det nu dags för ännu en prenumerationstjänst inom kategorin mensskydd, nämligen Tombox. Det första paketet levererades den 10 augusti i år och tjänsten har nu lockat till sig drygt 1 500 kunder.

Precis som sina branschkollegor är det möjligt för prenumeranterna att fylla sin box med de tamponger eller mensskydd som de föredrar och sedan välja när i månaden de vill ha paketet. Det hela kostar 149 kronor i månaden och då ingår även minst fyra överraskningar i varje box.

Annons

– Idén med Tombox är att göra upplevelsen av mens lite mindre stressig eller besvärlig och helst också tillföra något positivt, säger Tobias Gustavsson, en av tjänstens grundare.

MorgonTidig Distribution levererar

Överraskningarna kan vara choklad, en skönhetsprodukt eller en ny parfym. Och för att se till så att allt dyker upp i tid har Tombox valt att använda sig av logistikföretaget MorgonTidig Distribution, MTD, och deras tjänst MTD Postlådepaket som lanserades tidigare i år.

Något som innebär att boxarna delas ut tillsammans med morgontidningen, samt att Tombox endast behöver leverera varje sändning till ett enda ställe, varifrån MTD sedan tar hand om distributionen.

– Just att kunna erbjuda mensskydd direkt till kundens postlåda var centralt för oss. Därför är MTD:s Postlådepaket helt avgörande. Om kunden varit tvungen att gå till ett utlämningsställe på exempelvis ICA hade det varit enklare att köpa intimprodukterna där, säger Tobias Gustavsson.

Annons