Weld skalar upp – rekryterar från Google och NetOnNet

Stärker upp med säljchef och rådgivare.

Ökad kreativitet och sparade pengar. Det var löftet när e-handelsleverantören Weld lanserade sin tjänst i augusti 2017. Företaget, som då jämförde sin tjänst med powerpoint, erbjuder ett verktyg som ska göra det möjligt att fixa en sajt även om man inte kan koda. Hittills ska Weld ha använts av företag som Indiska, Polarn O. Pyret och Whirlpool.

LÄS ÄVEN: Ny e-handelstjänst hjälper dig att fixa sajten utan kodning

Annons

Nu stärker bolaget upp med två nya rekryteringar, som ska hjälpa bolaget att skala upp verksamheten. Det handlar om Markus Nyberg, som lämnar Google för jobbet som Welds VP Sales, och Markus Andersson, CIO på NetOnNet, som nu också blir Welds rådgivare.

- Jag är mycket imponerad av den tjänst Weld tagit fram samt av den väldigt positiva kundresponsen som följt. Jag är glad att få chansen att vara en del av denna expansiva resa som Weld precis börjat, säger Marcus Nyberg i ett pressmeddelande.

"Precis vad vi behöver"

Enligt Tom Söderlund, Welds grundare och vd, är Markus Nybergs säljerfarenhet från Google ett mycket välkommet tillskott.

- Markus Nybergs erfarenhet från B2B-försäljning och affärsutveckling är precis vad vi behöver nu för att skala upp vår verksamhet. Jag är väldigt nöjd med de kunder vi fått in hittills och spänd av förväntan på vad en erfaren säljare som Markus kan åstadkomma, säger han.

E-handelsprofil tar plats i advisory board

Markus Andersson, som alltså blir rådgivare till Weld, uppges ha jobbat med e-handel i nio år. Fem av dem ska han ha tillbringat som CIO på NetOnNet.

– Markus Andersson är en tung svensk e-handelsprofil och det är oerhört spännande att han vill engagera sig i Weld, kommenterar Tom Söderlund.

Annons