I gÄr var det lansering för PostNord Shop i Stockholm. Ett showroom och utlÀmningsstÀlle i ett. I lokalen exponeras e-handlare och deras produkter i kombination med PostNords tjÀnster.
Bland de deltagande e-handelsföretagen finner vi inga mindre Àn Zalando, Outnorth och Eleven. Den sistnÀmna, Eleven, Àr inte frÀmmande för att testa nya koncept och lanserade senast igÄr bakluckeleveranser vilka sker i samarbete med Volvo och PostNord.
I PostNords Shop kommer e-handelsföretagen kunna exponera sina produkter i skyltfönster, inuti lokalen samt pÄ digitala skÀrmar. Det ska ocksÄ finnas surfplattor till hands dÀr varor kan bestÀllas direkt via företagens e-handelssidor.
"Helt i linje med Zalandos testkultur"
ModejÀtten Zalando, som alltsÄ Àr ett av företagen att exponera sina produkter i PostNord Shop, har följande kommentar gÀllande konceptet:
â Det Ă€r viktigt för oss att förstĂ„ vĂ„ra kunders behov i en allt mer digitaliserad miljö. Att delta i det hĂ€r pilotkonceptet tillsammans med PostNord Ă€r helt i linje med den testkultur Zalando lever efter, sĂ€ger Kenneth Melchior, Nordenchef pĂ„ Zalando.
Som vi vet sedan innan kan e-handeln vara det som rÀddar PostNord i en vÀrld av allt mer minskande traditionella brevutskick. PostNord Shop Àr förstÄs Ànnu ett sÀtt för företaget att visa att man satsar pÄ e-handel.
â Det Ă€r roligt att för första gĂ„ngen kunna erbjuda en miljö dedikerad till e-handel med valfrihet i fokus, sĂ€ger Anne-Christine Lane, Head of Retail PostNords ombudsnĂ€t pĂ„ PostNord Sverige.
Butiken erbjuder Àven postjtÀnster som att hÀmta, skicka och returnera paket. För de kunder som vill prova sina e-handlade varor direkt vid uthÀmtning finns ett provrum samt en interaktiv digital 360-graderspegel.
Bilder frÄn butiken:
Fotograf:Â Henry Lundholm, Spoon