Zlatans märke gör comeback i Stadiums e-handel

"Har tagit ett omtag".

När e-handeln A-Z.com, som uteslutande säljer produkter av Zlatans märke med samma namn, lanserades var det bara onlineförsäljning som gällde. Redan från starten såldes Zlatans kläder via e-handel till 11 europeiska marknader.

LÄS ÄVEN: Kejsarens nya kläder finns bara att köpa online

Annons
Annons

Nylanserades på Dressmann

Kort därpå inleddes dock även ett samarbete med Stadium, som skulle sälja märket i utvalda butiker och i företagets e-handel.

Men trots höga förväntningar visade sig A-Z inte vara så lätt att sälja som en del kanske hade förutspått. Ett och ett halvt år efter premiären meddelade norska Varner-gruppen, som också är delägare i A-Z, att försäljningen inte nådde upp till förväntningarna. Beskedet var då att det inte räckte att sälja via e-handel, och därför skulle A-Z få en nystart i ett antal Dressmann-butiker.

LÄS ÄVEN: Zlatans e-handelsflopp: Nylanseras hos Dressmann

"Vi alla tände till på idén"

Nu visar det sig att även Stadiums samarbete med A-Z har lämnat mer att önska. Försäljningen har nämligen haft någon form av paus, men nu meddelar sportkedjan att märket är "tillbaka", både i de fysiska butikerna och på Stadium.se.

- Det var under våren vi och A-Z diskuterade kring hur vi kan ta hand om varumärket ännu mer, bättre och bredare. Vi alla tände till på idén och i sann Stadium-anda var vi igång. Zlatans engagemang i sitt varumärke och sina produkter gör det till ett riktigt spännande samarbete mellan Stadium och A-Z, berättar Tomas Främberg, inköpschef på Stadium i ett mejl till Ehandel.se.

Varför slutade ni att sälja märket?

- Vi slutade egentligen aldrig helt, men produkterna sålde nästintill helt slut och vi har nu tagit ett omtag tillsammans med A-Z med större och tydligare ansvar och ännu mer produkter. Det gör att vi nu fyllt upp våra lager och butiker ordentligt.

Annons
Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!