B2B-jätte efter förvärv: Ökade med 209 miljoner

Expanderar på den nordiska marknaden.

Familjeföretaget Tingstad Papper säljer emballage och förbrukningsartiklar på den nordiska marknaden och har storkök, restauranger och dagligvaruhandeln som några av sina kunder. Utöver sin e-handel har de även butiker i Göteborg och Jönköping. Förutom sin verksamhet i Sverige har de även dotterbolag i Norge och Finland.

LÄS ÄVEN: B2B-jätte ökade e-handeln och krossade två miljarder

Annons

Nyligen publicerade de nya försäljningssiffror för helåret 2018, och de har lagt ännu ett starkt år bakom sig. I år firar dessutom Tingstad Papper 60 år.

Omsättningen för Tingstad-koncernen uppgick till cirka 2,3 miljarder kronor, vilket var en ökning med 209 miljoner kronor. Bolagets resultat uppgick till 207 miljoner kronor, jämfört med 194 miljoner förra året.

Köpte nytt bolag

I juni 2018 förvärvade de Norbag, ett svenskt företag som producerar papperskassar och papperspåsar till matvaror. Norbag har haft samma ägare sedan starten 2004, men beslutade sig till sist för att sälja företaget till Tingstad, som för övrigt har varit deras största kund.

Går bra i Norge

Enligt rapporten fortsätter det att gå bra för det norska dotterbolaget Tingstad Emballasje, som växte ur sina gamla lokaler och fick bygga ut.

Under september månad flyttade Tingstad Emballasje, efter en omfattande om- och tillbyggnad, in i nya egenägda lokaler i Norge. Tingstad Emballasje försäljning i Norge fortsätter att utvecklas positivt.

Satsar på det digitala

Företaget har satsat mycket på sin e-handel som vänder sig till både företag och privatpersoner. Även i företagsbutiken i Göteborg finns det digitala integrerat, där kunderna kan beställa varor via en skärm i den fysiska butiken.

MISSA INTE UPPFÖLJNINGEN: Tingstad storsatsar på e-handeln och börjar med Swish

Annons
Annons