Afound och Sellpy går ihop – influencer inviger

"Som en säljare på vår sajt".

Så sent som i början av oktober storinvesterade H&M Group i secondhand-sajten Sellpy. Nu kan vi berätta att outletkonceptet Afound, som också är en del av H&M koncernen, har tagit in Sellpys sortiment till sin nätbutik.

LÄS ÄVEN: H&M tar över Sellpy – ska lanseras internationellt

Annons
Annons

Afound och Sellpy inleder ett samarbete, från och med igår, på vår marknadsplats som går ut på att Sellpy nu finns som en säljare på vår sajt, säger Joanna Hummel, vd på Afound, till Ehandel.

Sellpy är duktiga på det de gör och vi är mycket glada för samarbetet. Vår affärsidé är att erbjuda deals på redan producerade produkter. Att nu kunna bredda erbjudandet till second hand stärker möjligheten för kunden att handla ännu mer hållbart.

I dagsläget finns det inga planer att sälja Sellpys sortiment i någon av de fysiska Afound-butikerna. Alla secondhand plagg kommer alltså endast att erbjudas online.

För att belysa lanseringen bjöd Afound in influencern Alice Stenlöf till sin butik, berättar Joanna Hummel. Influencern skrev om detta på sin Instagramkanal och meddelade att hon skulle sälja sina Sellpy-plagg hos Afound.

I got news!! Imorgon kommer jag befinna mig i Afounds butik på Drottninggatan 53 och ha en liten ”live" sellpyshop för er. Det är nämligen så att Afound har teamat ihop sig med Sellpy, och ni får chansen att handla second hand för riktigt bra priser. Alltså shoppa kläder som redan varit älskade, skriver Alice Stenlöf i inlägget.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!