Åhléns tar populär e-handelstjänst till varuhusen: ”Ett självklart steg”

Swish i kassan - överallt.

Swish började som bekant som en betaltjänst konsumenter emellan. Men så småningom tog sig betalningsmetoden in i e-handeln och i dag står betalningarna till företag för den största tillväxten hos företaget.

LÄS ÄVEN: 163 miljoner Swish-betalningar till handeln: "Stor efterfrågan" 

Annons

Utöver detaljhandeln på nätet görs dessutom en hel del Swish-betalningar i transaktioner som gäller till exempel biljetter och prenumerationer. Men i den fysiska handeln har swishandet inte förekommit lika flitigt.

Nu meddelar Åhléns att de blir en av de första aktörerna i landet att inför Swish som betalningsmetod i sina varuhus. Enligt företaget har möjligheten varit efterfrågat under en längre tid.

Det var ett självklart steg för oss att även addera Swish som betalningsalternativ i våra fysiska Åhlénsbutiker, inte minst eftersom Åhlénskunden kunnat betala online med Swish på Åhlens.se sedan flera år tillbaka. Vi vet att våra kunder uppskattar denna tjänst och vårt syfte är att alltid erbjuda kundnytta, säger Andreas Stenman, försäljningschef inom retail hos Åhléns, i ett pressmeddelande.

Enligt Swish går numera nästan hälften av alla Swish-betalningar till ett företag.

Det finns en stor efterfrågan från våra 7,5 miljoner användare att kunna betala med Swish överallt. Därför känns det superkul att Åhléns nu väljer att erbjuda Swish till sina kunder, inte bara online, utan även för kunderna i butikerna, säger Pär Ekroth, kund- och marknadschef på Swish.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Tack!