De allra första kunderna, familjen Kálōce, hade tålmodigt väntat i över ett dygn för att säkra de bästa erbjudandena.
Jag har varit här sedan i går morse, berättade Benjamin Kálōce.
Vi har turats om att stå i kön. Nu är vi taggade och laddade! Vi ska köpa vitvaror och mobiler!
Investeringen på 25 miljoner kronor har gått till butiken, personal och ett rejält upplyft tillsammans med leverantörerna. I ett tidigare pressmeddelande beskrev Kreuger satsningen som mer än bara en ny butik: "Det här är ett statement."
För de som anlände tidigt hade Power satt upp ett 190 kvadratmeter stort värmetält med gratis kaffe, gaming och underhållning, och alla i kön bjöds på korv, kanelbullar och kaffe.
Vi öppnar framtidens varuhus med ambitionen att bli världens mest kundvänliga hemelektronikkedja, avslutade Kreuger i sitt tidigare uttalande.
I skrivande stund meddelar Power att försäljningssiffran överstigit 5 miljoner kronor.