B2B-aktör fyller 45 år – firar med att starta e-handel

"Stolta och glada".

Inredningsföretaget Senab har sedan starten 1975 bistått med sin service till en lång rad arbetsplatser. Företaget, som specialiserat sig på att inreda olika offentliga miljöer, beskriver det själva som att man "varit med och drivit på den nordiska inredningsmarknaden". Och nu har det blivit dags att ta nästa steg - nämligen en egen e-handel.

I dagarna lanserades den nya nätbutiken, som ska erbjuda ett brett sortiment för kontor, restauranger och andra mötesplatser. På större orter finns det möjlighet att köpa till monteringshjälp.

Annons

Vi är stolta och glada att kunna erbjuda våra kunder en e-handelslösning. Behov och beteenden ändras och vi måste kontinuerligt anpassa oss för att fortsatt leda utvecklingen i vår bransch. Vi sätter alltid kunden i centrum och för att tillgodose kundernas behov måste vi utmana oss själva och vår organisation för att erbjuda det som förväntas av oss som leverantör, säger Conny Torstensson, vd på Senab, i ett pressmeddelande.

Vårt team har arbetat hårt och fokuserat för att skapa en enkel och effektiv köp- och logistikprocess för en maximal kundupplevelse, tillägger Päivi Wahlqvist, Marketing & E-commerce Manager.

Senabs omsättning under 2019 låg på drygt 710 miljoner kronor. Bolaget finns fysiskt representerat i 13 städer i Sverige, samt i Norge, Asien och Nordamerika.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!