Babyaktören dubblar för fjärde året i rad: ”Lite extra kul”

"En nödvändighet för att på allvar kunna växa".

Najell, företaget som säljer egna babyprodukter, meddelar att man för fjärde året i rad dubblar sin omsättning. Under 2020 uppgick omsättningen till 17,7 miljoner kronor.

LÄS ÄVEN: Milstolpen: Najell når 10 miljoner – ”jag brukar säga att trägen vinner”

Annons

I spåren av covid-19 ser vi att vår e-handel har vuxit både totalt och i andel av vår totala omsättning. Vi tror att vi kommer se en liknande utveckling under 2021, säger Niklas Najafi Kristensen, grundare och vd på Najell, i ett pressmeddelande.

Bolaget grundades 2012 och idag säljs varumärkets produkter både via den egna e-handeln men också genom ett flertal återförsäljare runt om i världen. Bolagets största marknader är Sverige, Danmark, Frankrike, Nederländerna och Korea.

I Europa har efterfrågan bara ökat, och ett stort intresse har märkts av bland tyska föräldrar.

Bolaget har följt efterfrågan och den tyska marknaden kommer därför att vara årets främsta fokusområde.

Det nya året inleddes med en rekrytering till det digitala marknadsteamet, men man är inte klar där. Företaget vill hitta en till nyckelperson som enbart kommer att fokusera på den tyska marknaden.

Att få in en tysktalande person känns som en nödvändighet för att på allvar kunna växa på den tyska marknaden på egen hand. Lite extra kul är att vi ökar upp multikulturalismen ytterligare på kontoret till fyra nationaliteter på åtta anställda, säger Niklas Najafi Kristensen.

Annons