ANNONS

Bianca storsatsar: Från online-succé till 33 fysiska butiker

Lovisa Worge, Camilla Tullberg Wengholm och Bianca Ingrosso
"Finns en stor efterfrågan".

Smyckesvarumärket Ani Jewels, grundat 2022 av influencerduon Bianca Ingrosso och Lovisa Worge, tar nu ett strategiskt kliv in på wholesalemarknaden. Från och med idag kommer varumärkets eftertraktade smycken att finnas tillgängliga hos Hallbergs Guld.

LÄS ÄVEN: Därför köpte Bianca Ingrosso och Lovisa Worge ut medgrundarna

ANNONS

Efter en framgångsrik lansering på NK i Stockholm tidigare i maj, fortsätter Ani Jewels sin expansion inom fysisk detaljhandel. På bara tre år har bolaget etablerat sig som ett starkt namn på den skandinaviska smyckesmarknaden.

Denna utveckling går i led med tidigare signaler från medgrundaren Lovisa Worge, som i en nyligen genomförd intervju hintade om att Ani Jewels inom kort skulle ta steget ut till fysisk retail.

Övergången från att ha varit en renodlad onlinespelare till att nu även inkludera återförsäljare inom wholesale markerar en ny fas för företaget.

De senaste två åren har vi gjort tester med exklusiva popup-butiker och fått fin positiv respons från våra kunder i den fysiska handeln, säger Camilla Tullberg Wengholm, vd för Ani Jewels.

Hallbergs Guld ser positivt på det nya samarbetet:

Det finns en stor efterfrågan från våra kunder på nya, spännande varumärken, och Ani Jewels är ett perfekt tillskott till vårt sortiment, säger Penny Rosenlund, Inköpschef på Hallbergs Guld.

Smyckesmärket kommer att finnas i 33 Hallbergs Guld-butiker runt om i landet, samt erbjudas via kedjans e-handel.

Vi ser fram emot att fler kunder nu får uppleva våra smycken på nära håll i deras butiker, säger Camilla Tullberg Wengholm.

Båda parter ser fram emot att nå en bredare kundkrets, genom samarbetet.

Exapnsionsstrategin till fysisk retail är en del i Anis strategi. Lovisa Worge avslöjade nämligen att hon och Bianca Ingrosso under förra året aktivt köpte ut övriga ursprungliga delägare för att få full kontroll över bolaget och dess framtida vision. Hon beskrev 2024 som ett "mellanår" fokuserat på att bygga en ny, stabil grund.

Nu är det gasen i botten och växa, sade hon.

Lanseringen hos Hallbergs Guld är alltså inte bara ett nytt sätt för Ani Jewels att sälja sina smycken, utan visar också tydligt att företaget vill satsa mer på den svenska marknaden efter att ha sett över sin verksamhet och strategi.

ANNONS
Izabella Borowska
izabella@ehandel.se