Biancas kollektion kraschade Nelly.com – 30 000 kunder stod i kö

Kunde öppnas igen efter cirka en timme.

Det blev en favorit i repris när Nelly.com i morse släppte sin nya kollektion med stjärninfluencern Bianca Ingrosso. När försäljningen skulle dra igång klockan 9.00 stod 30 000 kunder i kö. På grund av det höga trycket tog det mindre än fem minuter till sajten kraschade.

Strax efter klockan 10.00 meddelade Nelly.com att sajten var uppe igen. Då hade över 30 000 Bianca-produkter sålts.

Annons

Det är fantastiskt att intresset är så stort. Den här kollektionen står för feminin styrka och kvinnor som går sin egen väg. Vi hoppas att alla som köpt plaggen bär dem precis hur de vill och när de vill, säger Nina Ghazanfari, Head of influencer marketing på Nelly, i ett pressmeddelande.

Den nya kollektionen består av totalt 17 produkter som ska släppas i två omgångar. Tio av dem började säljas i dag medan resten blir tillgängliga för kunderna på fredag.

Bianca Ingrosso har varit ambassadör för Nelly.com sedan januari 2020.

LÄS ÄVEN: Sanningen om Nellys Bianca-krasch: "Lyckades hålla vår sajt up and running"

Annons