Biltemas nya e-handelstjänst når en halv miljon: “En dundersuccé”

"Vi har kört vårt race".

I januari testade vi att köpa ett par rangersockor via Biltemas nya leveransmetod Köp & Hämta. Vi var mycket nöjda med tjänsten som gjorde att man slapp trängas i butiken, när man redan visste vad man skulle ha.

LÄS ÄVEN: Ehandel testar: Hur bra är Biltemas nya tjänst Köp & Hämta?

Annons

Nu meddelar Biltema att den kostnadsfria leveranstjänsten blivit väldigt populär.

Resultatet har blivit en dundersuccé, skriver företaget och förtydligar:

Köp & Hämta har visat sig vara en efterfrågad funktion som kunden nu använder flitigt. Antalet ordrar har ökat explosionsartat månad för månad, och under veckan som gick passerades 500.000-strecket.

I samband med att pandemin slog till så kompletterade Biltema även tjänsten med en Drive In-service för att minska kundbelastningen i varuhusen och så att de i riskgrupper helt kunde slippa att interagera med andra människor.

Året som har gått har varit oförutsägbart, men vi har kört vårt race och snart kliver vi ut ur 2020 och lämnar ett av våra mest framgångsrika år bakom oss. Nu är det bara slutspurten kvar och efter årsskiftet väntar massor av nya, spännande projekt, säger Johan Gerdevåg, Biltemas marknadschef.

LÄS ÄVEN: Biltemas variant på e-handel: "Ska stå för 5 procent av omsättningen"

LÄS ÄVEN: Pandemins grepp hårdnar – då tar IKEA betalt för Click&Collect

Annons
Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!