Boozt förvärvar anrika svenska varumärket: ”Dags att ta plats”

"Framgångar och motgångar av de mest fantastiska och märkliga slag".

I slutet av oktober avslöjade modevarumärket Svea att de startar om med en rejäl satsning på e-handel. Målet var att 80 procent av försäljningen skulle komma från den egna webbutiken. Men det går snabbt i handeln - i dag meddelar Boozt att man förvärvat Svea från grundaren Kiki Wallmansson.

Svea är ett välkänt och omtyckt varumärke och de har länge ingått i vårt sortiment. Vi ser en stor potential i att tillföra våra skalfördelar och kompetens inom digital handel och ser fram emot att med varsamhet förädla varumärket, säger Hermann Haraldsson, medgrundare och vd på Boozt, i ett pressmeddelande.

Annons

Svea och Boozt är ingen ny bekantskap. Varumärket har nämligen sålts sedan 2017 hos modejätten.

Tack Svea för 24 år fyllda av framgångar och motgångar av de mest fantastiska och märkliga slag som tvingat oss till att lära oss mer, lära om och utvecklas. Vara ännu mera stark och viljestark än vi någonsin trodde var möjligt. Nu är det dags för Svea att ta plats på den stora arenan i Boozt fantastiska famn, säger Kiki Wallmansson, vd på Svea.

Annons