Search
Close this search box.
ANNONS

Boxbollen slår till i USA – med hjälp av Kardashian: "Stekhett"

David Gustavsson
david@ehandel.se

Dela artikeln:

"Vi har skickat flera bollar till hennes hus".

ANNONS

E-handlaren Boxbollen, som säljer just boxbollar på nätet, har fått in ännu en fullträff. Och den här gången i USA, där de nyligen lanserade sina bollar.

Vi har länge drömt om att bli ett globalt varumärke och USA är en av världens största marknader. Vår produkt passar för alla, är bra prissatt och skapar nytta och glädje, säger Jacob Eriksson som grundat e-handeln tillsammans med sin bror Victor.

Bolaget ska fokusera på hela USA som redan är e-handlarens starkaste utländska marknad efter Storbritannien. Nu är målet förstås att maxa försäljningen under julen på andra sidan Atlanten, och på övriga marknader. Men också att se till att Boxbollen-appen bli nummer ett inom hälsa och fittness-kategorin på Appstore.

På längre sikt vill bröderna nå mellan 2 till 5 procent av USA:s befolkning. Och nu finns det goda förutsättningar. De har nämligen fått en rad amerikanska kändisar på tåget. De största namnen är det före detta fotbollsproffset Steven Gerrard och Khloe Kardashian.

Hur fick ni med dem på tåget?

Hårt arbete och förhandlingar fram och tillbaks i uppåt fem månader. Vi fick fyra nej innan innan vi tillslut fick med henne (Khloe Kardashian) på tåget. Hon verkligen älskade Boxbollen när vi visade upp den för henne och har bett oss skicka flera bollar till hennes hus.

Gensvaret från den amerikanska marknaden har generellt varit starkt, enligt Jakob Eriksson.

Stekhett! Vi har redan en massiv försäljning där borta, säger han.

Men han vill inte uttala sig om några konkreta försäljningssiffror i dagsläget av konkurrensskäl.

Vilka målgrupper riktar ni in er på i USA?

Vi har en väldig bred målgrupp, och den skiljer sig faktiskt inte från Sverige eller UK. Alla kan använda Boxbollen från 5 till 90 år. Vår mormor 86 använder Boxbollen varje dag.

Målet är också att få fler att använda Boxbollen proffesionellt och nu siktar man på att lansera en boxboll-challenge med en prispott på 10 000 dollar. Tävlingen går av stapeln den 12 december.

Det är ett kul och effektivt sätt att röra på sig. Och om det är några som behöver det är det amerikanarna, som har ett stort problem med fetma och stillasittande.

Dela artikeln: