Budstrid om varumärket – efter konkursen

Både svenska och utländska intressenter vill lägga vantarna på Triwa.

I mitten på februari kom beskedet att den tidigare klocksuccén Triwa, som slitit ont de senaste åren, gått i konkurs. De återkommande förlusterna blev för tunga att bära.

Nu berättar konkursförvaltaren Johan Hörnberg att varumärket kan komma att få nytt liv i nya händer, rapporterar Habit. Det har nämligen inte saknats intresse för budgivningen.

Annons

Det är ett seriöst varumärke som byggts upp under lång tid. Det har varit ett stort intresse, både i Sverige och utomlands, säger han till sajten.

Det är just varumärket som rönt det största intresset, men konkursboet vill gärna sälja hela rörelsen. Exakt vilka summor man kommer att nå i slutänden vid en försäljning är dock ännu oklart.

Vi vet inte om det kommer att täcka hela skulden. Ambitionen är att få så bra betalt som möjligt, säger Johan Hörnberg.

LÄS ÄVEN: Stekheta varumärket rasade ihop – går i konkurs

Annons