CAIA:s vd om planerna efter storaffären med Verdane

"Otroligt taggade över att få bygga CAIA internationellt".

Igår stod det klart att e-handelsföretaget CAIA, som grundades 2018 av Bianca Ingrosso, hennes manager Vanessa Lindblad och skönhetsindustriveteranerna Mikael Snabb och Jesper Matsch, tagit in investeringsbolaget Verdane som delägare.

LÄS ÄVEN: Verdane investerar i CAIA Cosmetics: “Detta är bara början”

Annons

Vi vände oss till Mikael Snabb, som håller vd-rollen, för att få vet lite mer om planerna framöver. CAIA sades nämligen satsa på internationell tillväxt, i samband med investeringen. Ett område där Verdane ska komma till nytta.

Ni har redan sålt till 30 länder. Vilka är de första stegen på er globala resa som antyds i samband med investeringen?

Vi kommer under hösten att expandera till Tyskland, Österrike och Nederländerna. Siterna är redan översatta till tyska och holländska och vi kommer att dra på med marknadsföring och rekryteringar på riktigt under sista kvartalet, berättar Mikael Snabb för Ehandel.

CAIA lever ju mycket på sociala medier och att nå ut där. Kommer ni att rekrytera några stora internationella influencers?

Ja. En viktig del i att bygga vårt varumärke är att hitta människor som kan representera CAIA på rätt sätt, det är någonting vi lägger ned oerhört mycket tid och kraft på. Det handlar inte nödvändigtvis om att kontraktera de största influencerserna på respektive marknad utan att hitta någon som kan representera CAIA på det sättet vi vill, säger Mikael Snabb.

När vi frågar om tekniken och om e-handelsplattformen är “redo för världen” så verkar Mikael Snabb mycket nöjd med deras nuvarande samarbetspartners. Det verkar alltså inte finnas några planer på att bygga om inför den globala satsningen.

Vi var förstås tvungna att fråga om köpeskillingen som Di:s källor satte runt 200 miljoner kronor för strax över 50 procent. Mikael Snabb säger dock att de kommit överens med Verdane om att ej kommentera köpeskillingens storlek.

Det finns inga planer på att lämna bland er grundare?

Annons

Nej, tvärtom, alla är otroligt taggade över att få bygga CAIA internationellt!

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!