Search
Close this search box.
ANNONS

Care of Carl syr ihop ny het satsning: "På kundens begäran"

Care of Carl:s vd Mathias Ekström
Care of Carl/Pressbild
David Gustavsson
david@ehandel.se

Dela artikeln:

"Ges stora möjligheter för anpassning".

ANNONS

Care of Carl är här med ett nytt koncept för sina kunder. Och det har fått namnet Tailoring Services.

Det är kostymköparna som livet ska göras lättare för, enligt ett pressmeddelande från e-handlaren med lager och kontor i e-handelshubben Viared, utanför Borås.

Genom att producera en kostym på kundens begäran ges stora möjligheter för anpassning för den personliga stilen samtidigt som vi minskar risken att bidra till överproduktion, kommenterar vd:n Mathias Ekström.

Kunden får först leta sig fram till kostymverktyget på e-handelssajten – och får välja mellan fem olika modellkategorier. De olika kategorierna är:

Formell, tuxedo, dubbelknäppt kostym, casual och elegant.

För att ta reda på vilken storlek man vill ha så kan man sedan beställa hem en provbox med en eller flera modeller. Därefter är det dags att välja tyg och färg.

När man har gått igenom dessa steg är det dags att till slut beställa hem kostymen. Men när man har gått igenom alla stegen ovan så kan man inte returnera produkten.

Så det gäller att tänka till. Leverans till hemmet eller ett postombud sker sedan inom tre till fyra veckor.

Men en sak till. Kunden får också välja skräddare och Care of Carl betalar för skräddarkostnaderna. Man får nämligen 1 500 kronor till godo för eventuella justeringar, om man behöver göra sådana efter att man har fått hem sin kostym.

Målsättningen är kunderna blir nöjda och att kostymerna som köps av oss blir ett tidlöst tillskott till garderoben, vilka används frekvent och under en lång tid framöver, avslutar Mathias Ekström.

Kanske är Care of Carls satsning ett svar på konkurrenten och Boråsföretaget Blugiallos verktyg på sin e-handel – verktyg som gör att man på ett träffsäkert sätt kan få hem måttsydda kläder.

Dela artikeln: