Carlsberg lanserar e-handel direkt till konsument

Kan dölja större D2C-ambitioner.

Den danska bryggerijätten Carlsberg har slagit upp en egen e-handel riktad direkt till konsumenter, detta rapporterar bland annat dryckesmagasinet Just-drink. Det nya draget sägs vara ett sätt att lättare nå kunderna under coronapandemin.

Sajten fokuserar, inte oväntat, på öl och lanseras i samband en speciell röd Liverpool-utgåva av Carlsbergs annars ikoniska gröna öl.

Annons

Den nya e-handelssajten riktas endast till britter i dagsläget och går under namnet Pour to Door. Den ser ut att vara i en testversion men med större ambitioner på sikt. Sajten drivs vad vi kan se på den globala e-handelsplattformen Shopify.

Pour To Door har dryckerna för ditt nästa sociala event! Vi har något som passar alla; från kända lager-öl till hantverks-ales, fruktiga cider och alkoholfria alternativ. Var tålmodig med oss medan vi fyller på vårt lager med uppfriskande öl som är redo för dig att beställa, skriver Carlsberg på sajten.

Du kan dock, som sagt, beställa Liverpool-ölen i väntan på ett mer komplett utbud. Leverans ska ske inom 1-3 dagar efter lagd beställning.

LÄS ÄVEN: Carlsberg satsar på Movember med e-handel och pop up-butik

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!