För fyra år sedan tog Ali Assadollahi på sig entreprenörsmössan och startade upp e-handelsföretaget Kakelgiganten. Han ville dock inte bara ägna sig åt återförsäljning, utan vågade sig på att tillverka egna produkter.
Under 2019 krossade Kakelgiganten 20 miljonervallen, och landade på totalt 21 miljoner kronor, med svarta siffror på resultatraden. Företaget fick även in en investerare, i form av entreprenören Hossein Sadr, grundare av mattsajten Carpetvista.
Jag har känt Hossein Sadr sedan jag var barn, han är en familjevän. Han såg väl drivet i mig, och tyckte att jag var på en spännande resa med bolaget som han ville hoppa på. Han är en fantastisk entreprenör som varit, och är, en mentor för mig än idag, säger Ali Assadollahi till Breakit.
LÄS ÄVEN: Passerade 300 miljoner efter att grundaren klivit ner
I fjol ökade omsättningen med 138 procent och uppgick till 50 miljoner kronor, med en stadig vinst på fem miljoner. Man gjorde stora investeringar i både logistik och marknad, samt satsade på att bygga upp organisationen som nu består av 23 anställda.
Förutom den egna e-handeln, som riktar sig mot både Sverige och Danmark, driver Kakelgiganten även en butik i Malmö.
Kunderna vill känna och klämma på produkterna, se hela utbudet och prata med en fysisk person, säger Ali.
För 2021 är förväntningarna högt ställda. Företaget ska mer än dubbla omsättningen och slå 120 miljoner kronor. Man siktar dessutom på att ta klivet in i Norge.
Men det ska inte va några problem, menar Ali. Kakelgigantens styrka är att man äger hela produktionskedjan och tillverkar, utvecklar och säljer egna produkter. 80 procent av omsättningen står försäljningen av de egna produkterna för.