CDON om massrekryteringen – tappar marknadschef efter två månader

"Vår ambition är att bli Malmös bästa arbetsplats".

Bara under de senaste veckorna har CDON gått ut och berättat om en ny Head of Technology, en ny CPO och ny CFO. Vid årsskiftet tillträdde dessutom Peter Kjellberg som ny vd för bolaget, som haft Allan Junge-Jensen som tillförordnad vd sedan den förre permanente vd:n Kristoffer Väliharju lämnade sin post i våras.

Av allt att döma är den nytillträdde vd:n alltså i full färd med att toppa laget.

Annons

Vi är på en tillväxtresa och behöver bli fler, konstaterar Peter Kjellberg när Ehandel når honom för en kommentar.

Enligt Peter Kjellberg bestod CDON:s ledningsgrupp tidigare av fem funktioner. Nu tillförs HR och Customer Experience till den gruppen, varför den nya ledningsgruppen kommer att bestå av sju personer.

Vår ambition är att bli Malmös bästa arbetsplats och då behöver HR vara del av ledningen. Vi vill öka fokus på kundupplevelsen och därför är nu Customer Experience också en del av ledningen.

Vad är det för typ av talang som ni känner att ni saknat tidigare?

Vi utökar inom bland annat CRM, Performance Marketing, analys, kommunikation, sociala medier och rekrytering.

Det handlar alltså om flera nya roller. I vissa fall ersätter anställningarna personer som slutat eller fått andra roller på CDON.

Är det fler nya personer på väg in?

Expansion och innovation är ledord för oss framåt så det kommer finnas ett löpande behov av att tillföra kompetenser och erfarenheter.

Annons

Och ett första steg blir att välkomna en ny marknadschef. PR-profilen Apollonia San Contreras, som började som marknadschef hos CDON i början av december, har nämligen sagt upp sig. Hon ska istället starta eget och arbeta som konsult inom marknadsföring och sociala medier. På Instagram motiverar hon sitt beslut med att anställningen hos CDON "inte kändes 100 procent rätt”.

Den som tar över heter Madeilene Södarv. Hon börjar som Chief Customer Officer den 2 april.

Madeilene kommer att ingå i ledningsgruppen och ha det övergripande ansvaret för kundupplevelsen och marknadsföring. Det här är en ny roll som tidigare inte funnits. Madeilene ansluter till CDON från Ikano Bank där hon var Head of Customer Experience. Hon har stor kompetens inom digital strategi, kundinsikt och marknadsföring från sin tid på bland annat E.ON, Duni och Ottoboni Group, berättar Peter Kjellberg.

Ehandel har sökt både Apollonia San Contreras och Peter Kjellberg för en kommentar angående att hon valt att avsluta sin tid hos företaget.

LÄS ÄVEN: CDON:s nya marknadschef på plats: "Kommer att fokusera på tydlighet"

Annons