CDON:s historiska milstolpe – ”hela teamet är stolta”

Delningen är klappad och klar.

Nu är det klart. Marknadsplatsen CDON är självständigt och noterat på Nasdaq First North, efter tio år under Qliro Group. Nu är det alltså dags att stå på helt egna ben.

CDON Group börsnoterades 2010, då som en online retailer. I dag blir CDON igen ett börsnoterat företag, men den här gången som en marknadsplats med egenutvecklad plattform, säger Kristoffer Väliharju, vd på CDON, i en kommentar.

Annons

CDON erbjuder effektivare digital försäljning till våra 1300 handlare samt ett mer effektivt sätt att handla online för våra 2 miljoner konsumenter i en tid där bekväm digital handel är viktigare än någonsin. Hela teamet på CDON är stolta över att ge sig ut på denna resa, fortsätter han.

Samtidigt är nu även Qliro Group ett minne blott. Namnbytet till Nelly Group har gått igenom, vilket även innebär att Kristina Lukes tar över som vd för koncernen, som nu kommer att fokusera helt och hållet på modebutiken online.

I dag inleds en ny fas för koncernen med fokus på Nelly. Nelly är ett av Nordens starkaste varumärken inom mode för unga kvinnor. Vårt varumärke uppmuntrar unga kvinnor att fira att de är fantastiska och stärker dem att uttrycka sig med mode. Nelly.com är en modedestination med 119 miljoner besök per år, 1,3 miljoner följare i sociala medier och 2,1 miljoner kunder i Norden. Vi ser framemot resan som ett renodlat självständigt börsbolag. Detta kommer att bidra till vår synlighet och stärker oss för att utveckla Nelly ytterligare, säger Kristina Lukes.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!