ANNONS

Cocopanda-koncernen: "Kommer krossa miljard-målet enkelt"

Marknadschefen Lene Johansen och en del av teamet på Brandsdal Group

Åldersgruppen 50 till 65 år har växt mest.

ANNONS

Brandsdal Group, den norska koncernen bakom bland annat Blivakker och Cocopanda, rapporterar siffrorna för årets första halvår. Omsättningen ökade med 46 procent och landade på nära 600 miljoner norska kronor, vilket motsvarar runt 580 miljoner svenska kronor.

Enligt Lene Johansen, marknadschef på Brandsdal Group, stack mars och april ut extra mycket under perioden, då företaget levererade en tillväxt på upp till 100 procent.

Alla butiker upplevde en enorm tillväxt under halvåret, men vid olika tidpunkter baserat på när de olika länderna införde olika begränsningar i samband med pandemin, säger hon till vår norska systersajt.

Procentuellt hade vi den högsta tillväxten i Sverige, Finland och Tyskland. Vi har också fått ett betydande antal nya kunder under perioden och speciellt i åldersgruppen 50 till 65 år.

Sommarsäsongen brukar vara en bra försäljningsperiod för bolaget, vilket man även räknar med i år. Lene påpekar att den kanske till och med kan bli bättre då många inte kommer att resa utomlands, och kanske då passar på att fynda på hemmaplan.

Vi tror att vi kommer att landa på en tillväxt mellan 35 och 50 procent. Det kommer att bli spännande att se vad "den nya normalen" kommer att vara, säger hon och tillägger:

För 2020 hade vi som mål att omsätta en miljard, men som det ser ut nu kommer vi att krossa detta målet ganska enkelt. Nyckeln till detta är ett fantastiskt teamarbete över alla avdelningar och alla butiker, och jag är verkligen tacksam för att jag får jobba med alla dessa otroligt begåvade människor.

Izabella Borowska
izabella@ehandel.se