Cocopanda signar drömvarumärket – ökar i alla länder

"Har ökat nya kunder i alla länder".

Brandsdal Group, som står bakom skönhetsaktören Cocopanda, omsatte 1,3 miljarder norska kronor under 2020, vilket motsvarar cirka 1,27 miljarder svenska kronor. Det är en ökning med 400 miljoner norska kronor jämfört med året innan.

LÄS ÄVEN: Cocopanda på rekordjakt – ska öka minst 30 procent

Annons

Vi ser en betydande tillväxt online och inga tecken på nedgång i vår fysiska butik, trots pandemin, säger Lene Johansen, försäljnings- och marknadschef på Brandsdal Group, till vår systersajt.

Just nu är en stor del av de fysiska butikerna stängda i Norge, men i Kristiansand är läget än så länge stabilt.

Det råder ingen tvekan om att den svåra situationen som hela världen nu befinner sig i påverkar många. Vårt fokus är att se till att de kunder som väljer att besöka oss online får det bästa bemötandet och upplevelsen på vår sajt. Vi ser tydligt i statistiken att vi har ökat i antal nya kunder i alla länder under pandemin, säger Lene Johansen.

Under det nya årets första veckor hände något som företaget hade jobbat på länge. Brandsdal Group signade avtal med varumärket PUIG Cosmetics från Barcelona som nu kommer att kunna säljas via bland annat Cocopanda. PUIG Cosmetics är ett välkänt internationellt doftvarumärke och omsätter cirka 20 miljarder norska kronor.

Enligt grundaren och vd:n Einar Øgrey Brandsdal har det här varit ett kontrakt som man har kämpat för i flera år.

Detta avtal kommer verkligen att lyfta in oss i framtiden, säger Einar.

Annons