Därför rusar försäljningen för snusjätten online

"Volymerna växte med 35 procent".

Den börsnoterade snusjätten Haypp Group, som specialiserat sig på e-handel, fortsätter att fira triumfer. Under sitt andra kvartal ökade man försäljningen med 22,5 procent till 768 miljoner kronor.

En stor anledning till det är succén med nikotinpåsar, som blivit den snabbast växande kategorin för bolaget i både USA och Europa.

Annons

Volymerna växte med 35 procent under det andra kvartalet och nikotinpåsar stod för mer än 50 procent av den totala volymen för första gången under ett kvartal, säger Gavin O'Dowd, vd på Haypp Group, i en kommentar.

Resultatet, efter skatt, backade dock med hela 96,2 procent jämfört med samma period förra året. Det landade till slut på 400 000 kronor.

Allt som allt är Haypp Group bra positionerade för att nyttja den snabbt växande internationella marknaden de kommande åren och leverera i linje med våra långsiktiga finansiella mål, säger Gavin O'Dowd.

Annons