Försäljningen rusar för Linum – som minskar förlusten rejält

"Fjärde kvartalet blir ren tillväxt".

Det är inte bara onlinebutiken som går som tåget hos Linum. Faktum är att hela bolaget nu sprungit förbi hela förra årets omsättning, på 17,8 miljoner kronor, i slutet av tredje kvartalet.

Då all försäljning under sista och fjärde kvartalet blir ren tillväxt, står det klart att Linum som bolag kommer att göra ett strålande år, säger Charlotta Dahlqvist, COO på Linum, i ett pressmeddelande.

Annons

Det är främst e-handeln och försäljningen via marknadsplatser som drivit på ökningen, skriver bolaget. Men man ska även ha fått "nya viktiga kunder" på B2B-sidan. Utöver nämnda affärsområden säljer man även via återförsäljare och egen butik.

Samtidigt som omsättningen pekar rakt uppåt så är även resultatet på rätt väg. Förra året bjöd på en förlust på 19 miljoner kronor. Men i år ser det betydligt bättre ut på den fronten. Hittills har man gjort "en upphämtning på 75 procent, jämfört med samma period förra året", skriver Linum i ett mail till Ehandel.

Vi är så slimmade vi kan bli, ett riktigt fokuserat arbetslag som driver Linum genom sin höga digitala kompetens. Vi är smidiga och kan röra oss snabbt, en enorm fördel när vi nu möter handelns allt mer utmanande klimat, säger Charlotta Dahlqvist.

Annons