De köper 3 000 kundrelationer – för 2,6 miljoner kronor

Hoppas behålla upp till en fjärdedel.

LMK Group, mer kända som Linas Matkasse här hemma, utökar kundbasen i Danmark. Där under varumärket RetNemt. Man köper runt 3 000 kundrelationer från en direkt konkurrent för 2,6 miljoner kronor, meddelar bolaget i dag.

Vi är glada över att kunna erbjuda välsmakande, välbalanserade matkassar till ännu fler hushåll i Danmark. Vi är övertygade om att fler konsumenter kommer att upptäcka matkassar som ett sätt att förenkla tillagningen av goda vardagsmåltider samtidigt som de skapar förutsägbarhet i deras matbudgetar. Vi ser fram emot att engagera dessa nya kunder med vårt erbjudande, säger Klaus Toft Nørgaard, CCO på LMK Group, i ett uttalande.

Annons

Köpeskillingen finansieras med befintliga likvida medel och ska inte ha någon väsentlig effekt på bolagets likviditetssituation. Migreringen av kunderna till RetNemt påbörjas i dag, den 21 april. Målet är att behålla upp till 25 procent av de förvärvade kundrelationerna.

Det här avtalet bidrar till att adressera vårt strategiska fokus att öka våra volymer på den danska marknaden, samtidigt som vi befäster vår marknadsposition. Vi ser betydande marknadsmöjligheter i Danmark och är väl etablerade under vårt varumärke RetNemt med en skalbarproduktionsmodell, säger Walker Kinman, vd på LMK Group.

Annons