De sålde för 700 miljoner på en månad: ”Extremt nöjda”

Bästa månaden någonsin.

Möbelkedjan Mio rapporterar högtryck i både de fysiska butikerna och på webben. Under maj och juni ska bolaget ha ökat försäljningen med 30 procent och under förra månaden blev det historiskt rekord.

I juli slog man för första gången 700 miljoner kronor under en och samma månad, när tillväxten passerade 25 procent.

Annons

Det är oerhört glädjande att vi också kan rapportera trafikökningar med 20 procent till våra butiker. Detta är ett betyg på att vi lyckats skapa platser där kunderna trivs och känner sig trygga, säger företagets vd Björn Lindblad i ett pressutskick, och tillägger:

Vi är extremt nöjda med sommarens försäljning.

Företagets stora butiker, och egna parkeringsplatser, sägs bland annat bidra till en ökad trygghet när det kommer till den fysiska handeln.

Möbelbutiken rider förstås också på den coronainducerade trenden där aktörer inom hem och trädgård sett enorma ökningar den senaste tiden, när folk spenderar mer tid hemma.

Vi är övertygade om att den rådande trenden i att investera i hemmet kommer att fortsätta. Att investera i hemmet är att investera i livskvalitet för många, säger Björn Lindblad.

Annons