De signar influencer – ”ska bli ett miljardbolag”

"Måste öka kännedomen".

För fyra år sedan grundades livsmedelsvarumärket Pändy som specialiserar sig på mat och dryck med låg sockerinnehåll och hög proteinhalt. Idag finns de på ett tjugotal marknader runt om i världen och i våras blev företaget uppköpt av den börsnoterade foodtech-koncernen Bayn Europe.

Pändys vision är att bli ett miljardbolag och blev därför en del av Bayn Europe, skriver företaget i ett mejl till Ehandel.

Annons

Nu storsatsar företaget på sin varumärkeskännedom och signar influencern Margaux Dietz. Hon har över 300 000 prenumeranter på Youtube, 400 000 följare på Instagram och är även känd som programledare för dejtingprogrammet ”Hemliga beundrare”. Margauxs bolag döpt efter henne själv, Margaux Dietz AB, omsatte 15,6 miljoner kronor under 2019 och gjorde en vinst på 8,3 miljoner kronor.

Jag samarbetar bara med företag vars produkter jag står bakom och därför är jag så glad över att börja arbeta tillsammans med Pändy. Vi är en perfekt match, säger Margaux Dietz, i ett pressmeddelande.

Samtidigt som Pändy inleder ambassadörsprojektet med Margaux Dietz AB avslöjar bolaget även en annan del av sin kommunikationsplan. Pändy inleder ett samarbete med PR-byrån Redgert Comms som ska hjälpa bolaget med PR-aktiveringar och influencer marketing.

De senaste månaderna har vår e-handel ökat kraftigt och vi ser stor potential i att växa vår B2C-försäljning, säger Simon Petrén, vd och medgrundare av Pändy samt vice vd på Bayn Europe.

Samtidigt måste vi öka kännedomen om vi ska ha möjlighet att påverka sockerkonsumtionen på en global nivå, och satsningen med Redgert Comms och Margaux Dietz innebär en bra grund för den svenska marknaden.

Annons