"Tillväxten har tagit fart"
Trots en tuff marknad har Akind lyckats öka sin omsättning med 23 procent under 2023, och landade på 27,3 miljoner kronor.
Rörelseresultatet har samtidigt förbättrats jämfört med föregående år, men ligger fortfarande på förlustsidan. Det gick från tidigare minus 4,3 miljoner kronor under 2022, till minus 2,1 miljoner i fjol.
Vi förväntade oss inte att bli helt lönsamma under 2023, men vi ser goda möjligheter att nå det målet under 2024, säger Anna Wallander.
Och under det innevarande året har försäljningen fortsatt att utvecklas starkt, vilket speglar företagets framgångsrika strategier och marknadsanpassningar.
I år har tillväxten verkligen tagit fart och vi ligger nu på en årlig tillväxttakt om 35 till 40 procent. I oktober lanserar vi dessutom vår första utomhuskampanj med fokus på hållbarhet för att lyfta fram våra kärnvärden och vår mission. Vi har flera spännande lanseringar planerade för nästa år som vi tror kommer stärka varumärket ytterligare, säger Anna Wallander och avslutar med:
Dessutom har vi under året expanderat till nya marknader som vi för närvarande testar, och vid årets slut kommer vi att ha en klarare bild av vilka länder vi ska fortsätta satsa på.