De tar in 8 miljoner och digitaliserar 600 showrooms

"Mycket osäkerhet och beslutsångest".

Skärmleverantören Touchtech ska ta in 8 miljoner kronor genom en företrädesemission. De nya ägarna blir bland andra Petter Wingstrand från T-bolaget samt Mathias Strömberg från företaget OnTarget som står bakom agenturen för GANT och Happy Socks. Kapitaltillskottet ska hjälpa bolaget att öka försäljningen och stärka utvecklingen för att nå fler internationella varumärken inom retail.

Vi har tidigare skrivit om Touchtech när modeaktörer som Vero Moda, Jack&Jones, Eton, MQ, Stenströms och Cervera digitaliserade sina fysiska butiker med hjälp av leverantörens pekskärmar.

Annons

Under året som gått har Touchtech också utvecklat ny mjukvarulösning tillsammans med modekoncernen Bestseller, som innehar Only, Vila, Vero Moda, Jack&Jones, J.Lindeberg, Object och Selected med flera.

LÄS ÄVEN: Jack & Jones ska ta in minst 100 pekskärmar i år

Frukten av samarbetet mellan Touchtech och modeaktören blev en lösning som ska digitalisera B2B-försäljningen i Bestsellers 600 showrooms och har ett värde av 5 miljoner kronor.

Detaljhandeln genomgår en global digital transformation som är driven av e-handelns framfart och nya konsumentbeteenden. Det skapar mycket osäkerhet och beslutsångest för retail-aktörerna på hur framtidens vinnande koncept kommer att se ut, säger Deniz Chaban, vd på Touchtech, i ett pressmeddelande.

LÄS ÄVEN: Touchföretaget får anrik kund till sina e-handelsskärmar

Samarbetet är dock inte avslutat än. Det kommer att fortsätta under nästa år tills dess att företagen tycker att produkten är klar för utrullning.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!