De växte rejält när andra backade: ”Är enormt stolt”

Har ökat kraftigt första halvåret.

Partykungen gjorde ett urstarkt första kvartal. Bolaget växte med inte mindre än 40,95 procent hemma i Sverige. Detta trots att e-handelsbranschen föll med 8 procent under perioden.

Det är såklart jätteroligt att kunna visa upp så här starka siffror. Att göra det under ett år då det inte går att fira med stora fester när vi säljer festprodukter, samtidigt som vi växer när experter pratar om 2022 som året då e-handeln börjar backa gör det extra roligt. Jag är enormt stolt över hela teamet på Partyking, säger Joel Svensson, grundare och vd på Partyking.

Annons

Och den fina formen har hållit i sig. Fram till den 16 maj har omsättningen ökat med 50 procent på de marknader man verkar, alltså Sverige, Finland, Norge och Danmark.

Det är en sak att växa så mycket under ett år, men det känns extra kul att kunna berätta att vi har fortsatt med hög tillväxt även i början av 2022. Efter pandemin finns det ett stort och uppdämt behov av att få fira och dela glädje sedan pandemiåren, då människor har varit enormt begränsade. Vi märker att folk är festsugna, och vårt mål är att bekämpa tristess för människor. Den resan har vi bara börjat, säger Joel Svensson.

Partykungen omsatte totalt 312 miljoner kronor under 2021 och rörelseresultatet landade på 6,7 miljoner kronor.

Annons