Sök
Stäng denna sökruta.
ANNONS

Deras e-handel ska skaka om B2B-branschen för arbetskläder

Deras e-handel ska skaka om B2B-branschen för arbetskläder
DePalma Workwears Brand director Thomas Flinn och vd Jonas Skommevik
Johanna Allhorn
johanna@ehandel.se

Dela artikeln:

"Vår e-handelsverksamhet går allt starkare".

ANNONS

DePalma Workwear, som säljer arbetskläder, har släppt en ny e-handel. Den ska vara särskilt inriktad på B2B, och företaget räknar med att den på allvar ska ta upp kampen med den delen av försäljningen som i dag sker via återförsäljare.

- Vår e-handelsverksamhet går allt starkare och får en allt större betydelse för oss. De sista månaderna har faktiskt direktförsäljning till företag vuxit ikapp och om den klassiska återförsäljar-businessen. Båda benen är dock väldigt viktiga för oss, berättar vd:n Jonas Skommevik i ett mejl till Ehandel.se.

"En specifik B2B-anpassning"

DePalmas B2B-sajt släpptes egentligen i en testversion redan 2017, men sedan dess ska en hel del vidareutveckling ha ägt rum. Resultatet blev den nya versionen, som gick live i förra veckan. Företaget bedriver sedan tidigare också e-handel till privatpersoner.

- Det nya är att den nu har en specifik B2B-anpassning, där företag ser alla priser exklusive moms, kan handla på företagsfaktura, kan chatta live med oss, kan beställa profilering av kläderna, och så vidare.

För företag som vill göra återkommande beställningar finns också möjligheten att bli avtalskund, varpå man får vad Jonas Skommevik beskriver som en "skäddarsydd e-handel". Eftersom DePalma Workwear har mer information om de här företagen, får de ett mer personaliserat erbjudande.

100 avtalskunder på två månader

Det kan till exempel handla om vilka storlekar de anställda har eller om logotyper som finns sparade till framtida beställningar av profilerade kläder.

- Redan de två första månaderna som vi släppte vår avtalskundslösning så hade vi drygt 100 företag som registrerade sig som kunder på sajten. Detta ger oss en stor potential framåt och ett oerhört viktigt kundunderlag på B2B-sidan.

DePalma Workwear menar att återförsäljarna fortfarande har en viktig roll, men den egna B2B-sajten ser ut att stå för en allt större andel framöver.

Kunder som lever sitt liv online

Företaget, som menar att de var tidigt ute med att sälja arbetskläder på nätet, ser helt enkelt e-handeln som en självklar strategi i konkurrensen om kunderna.

- Vi riktar oss till den nya generationen av hantverkare och detta medför givetvis att det finns ett helt annat fokus på den digitala aspekten – då dessa människor lever stora delar av sitt liv online på ett eller annat sätt. Så varför skulle de inte vilja handla sina arbetskläder på samma sätt? avslutar Jonas Skommevik.

Dela artikeln: