ANNONS

Deras e-handel snuddar vid 8 miljoner

Sara Norrbom och Susanna Moen
Håller i lönsamheten.

E-handelsföretaget Womensync, verksamt inom "Female Health and Lifestyle," visar på en positiv ekonomisk utveckling i sin årsredovisning för räkenskapsåret 2024. Bolaget rapporterar en ökad nettoomsättning och ett förbättrat resultat, samtidigt som soliditeten har stärkts.

ANNONS

För räkenskapsåret 2024 uppgick Womensyncs nettoomsättning till 7,9 miljoner kronor, en ökning från 6,4 miljoner under 2023. Resultatet efter finansiella poster förbättrades till 70 670 kronor, jämfört med 36 317 kronor föregående år. Bolagets soliditet ökade till 72,7 procent (69,7).

Womensync erbjuder kunskap, inspiration och produkter med målet att kvinnor ska må så bra som möjligt, oavsett skede i livet.

Företaget, grundat av Sara Norrbom och Susanna Moen, har även lanserat boken "Womensync - Ett liv i synk med din kvinnliga biologi" som ett led i sin strategi att tillhandahålla verktyg och information inom kvinnohälsa. Duon driver även en podcast med samma namn som företaget.

Grundarna identifierade ett behov på marknaden och ett eftersatt område gällande kunskap kring kvinnlig biologi, vilket sägs driva företagets produkt- och innehållsutveckling.

ANNONS
Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se