Deras e-handel växer stadigt – men större förlust

Pengar ska sparas och fler produkter lanseras.

Ehandel har tidigare skrivit om Dashl som från början var en bokningsplattform. Den tjänsten finns kvar och kopplar ihop kunder och frilansande stylister inom naglar, fransar och bryn.

Nu är det sex år sedan bolaget bildades och numera har Dashl även egna skönhetssalonger och säljer skönhetsprodukter via sin e-handel. Bolaget har även tagit in pengar från bland andra affärsängeln Cristina Stenbeck.

Annons

Förlusten ökade

Dashl finns nu även på flera europeiska marknader, däribland Tyskland och Holland. Men hur går det då för företaget, grundat av Nina Akbari och Arbilina Nissan?

Jo, den senaste årsredovisningen, som Breakit var först med att rapportera om, visar att nettoomsättningen landade på 14,1 miljoner kronor. Det var en rejäl ökning från året innan, då omsättningen uppgick till 9,2 miljoner kronor.

Samtidigt så ökade förlusten till -16,2 miljoner kronor, jämfört med -15 miljoner året innan. För att kunna ta sig mot svarta siffror ska kostnaderna minskas och fler produkter lanseras.

LÄS ÄVEN: Beauty-startupen blir e-handlare – krokar arm med NA-KD

Annons