Deras tjänst sk(r)ällde till – nådde 8 miljoner och 10 000 medlemmar

"Lär känna våra kunder och deras djur på ett helt annat sätt".

Att digitalisera marknaden för hundfoder. Så beskriver prenumerationstjänsten Furry Friends sin ambition. Och av allt att döma verkar tjänsten vara efterfrågad. Nu berättar nämligen företaget att de har samlat 10 000 aktiva prenumeranter. Omsättningen kom under 2020 upp i totalt 8 miljoner kronor samtidigt som rörelseresultatet dock hamnade på minus 4,8 miljoner.

Livsmedel med fokus på träning, hälsa och välmående ökar kraftigt för oss människor och vi blir också allt mer medvetna om vad vi äter, men alldeles för få tänker på va de serverar till sina husdjur. Samtidigt har det blivit vanligare med kostrelaterade problem bland hundar, till exempel magbesvär och allergier, säger August Gori, försäljningschef och medgrundare till Furry Friends, i ett pressmeddelande.

Annons

Bolaget beskriver sig själva som Sveriges största prenumerationstjänst för hundfoder.

Vi växer genom vårt community av aktiva hundägare, våra kunder gillar våra produkter men även vårt sociala engagemang. Sedan i juni 2020 har vi donerat 65 000 måltider till hemlösa hundar på Irland och i Polen genom vår samarbetspartner Hundar utan Hem. Vårt instagramkonto furryfriends_family är idag ett av Sveriges största instagramkonton för hundägare.

August Goris grundarkollega Edward Ernstberger, som ansvarar för produktutveckling, berättar att bolaget växer stadigt från månad till månad. Under 2021 räknar Furry Friends med att komma upp i en omsättning på 30 miljoner kronor och samtidigt leverera ett lönsamt resultat.

Senaste året har vår kundbas växt med 12 procent per månad. Genom vår B2C-modell och de nästan 10 000 aktiva prenumerationerna så lär vi känna våra kunder och deras djur på ett helt annat sätt än vad branschen är van vid. Genom vår kunddata har vi en unik position för produkt- och tjänsteutveckling, säger Edward Ernstberger.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Tack!