Desenio smyger ut en outlet: ”Är ett test”

Posterjätten prövar populär modell.

Desenio har utökat affären och lanserat en outlet, eller? Posterjätten som sålde för 600 miljoner kronor det senaste verksamhetsåret, och nyligen hann med att förvärva uppstickaren Poster Store, ligger verkligen inte på latsidan.

På outletsajten, som kort och gått går under namnet Desenio Outlet, säljer man i dagsläget ut posters till 50 procents rabatt. Vi hörde av oss till Desenios vd Fredrik Palm för att få veta mer. Det visar sig att det det inte rör sig om någon fullskalig satsning, i alla fall inte ännu. Men kanske kan det bli framöver.

Annons

Den sajten är ett test och inget vi marknadsför på bred front, så det är för tidigt att uttala sig om den, skriver han i ett mail till Ehandel.

Vid en närmare titt ser också outletsidan ut som en betydligt förenklad version av Desenios ordinarie sajt, till vilken man också länkar. I dagsläget verkar den endast innehålla 86 posters med olika motiv, så visst är det tydligt att det rör sig om just ett test.

LÄS ÄVEN: Desenio förvärvar svenska uppstickaren: ”Är otroligt stolt”

Annons